شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.


تبليغات
سامانه ي پيامکي آز پي ان يو مقالات ISI
فروشگاه اينترنتي آز پي ان يو خريد شارژ آز پي ان يو

بهینه سازی سایت و وبلاگ برای جستجوگرهازمان کنونی: ۱۲-۹-۱۳۹۵، ۰۹:۲۶ :عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: M-SH-IT
آخرین ارسال: M-SH-IT
پاسخ: 1
بازدید: 404

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 30 رأی - میانگین امتیازات: 3.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهینه سازی سایت و وبلاگ برای جستجوگرها

۱۱-۱۰-۱۳۹۰, ۰۳:۴۲ :عصر
ارسال: #1
بهینه سازی سایت و وبلاگ برای جستجوگرها
به طور متوسط 75 الی 80 درصد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت می‌گیرد از درگاه موتورهای جستجو می باشد. نکته قابل توجه این است که اکثریت مردم فقط 2 صفحه اول از نتیجه بازگشتی توسط موتورهای جستجو را بررسی می‌کنند.

SEO چیست؟
SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد.

برای اینکه رتبه وب سایتتان را افزایش دهید باید به موتورهای جستجو بگویید که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می کند. برای معرفی زمینه فعالیت وب سایتتان به موتورهای جستجو باید از کلمات کلیدی (keywords) مناسب در جاهای مختلفی از سایتتان استفاده کنید.


انتخاب کلمات کلیدی مناسب

قبل از اینکه ما مشغول جمع آوری اطلاعات برای سایت شویم، باید تعدادی کلمه کلیدی، متناسب با زمینه فعالیت‌مان انتخاب کنیم و سپس این کلمات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. این مرحله یکی از مهمترین مراحل در علم SEO می‌باشد.

تجزیه و تحلیل کلمات انتخاب شده شامل موارد زیر می‌باشد:

1- کلمات انتخاب شده را در موتورهای جستجوی معروف نظیر Google جستجو کنید. با این کار رقبای اصلی شما مشخص خواهند شد. سپس شما باید سایت‌های رقیب را بررسی کنید، در ادامه خواهیم گفت که در بررسی سایت‌های رقیب به چه نکاتی باید توجه کرد.

2- سعی کنید کلمات عمومی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنید.

بعنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دوم است، کلمه "کامپیوتر" کلمه مناسبی نمی‌باشد. زیرا شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم کامپیوتر و... نیز می شود ولی کلمه "قطعه دست دوم کامپیوتر" کلمه مناسبی خواهد بود.

3- بهتر است از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا رقابت برای کلمات مفرد بیشتر است. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، می‌توانید رقابت خود را برای کلمات مفرد ادامه دهید.
بهینه سازی سایت برای جستجوگرها

چگونه کلمات کلیدی انتخاب شده را به موتورهای جستجو بشناسانیم؟

در این مرحله هدف این است که کلمات انتخاب شده را در جاهای مختلف سایت بکار بریم تا ربات‌های موتورهای جستجو هنگام پیمایش سایت ما، اطلاعات کافی از زمینه فعالیت ما بدست آوردند. برای این منظور به ازای هر یک از کلمات انتخاب شده یک صفحه، اطلاعات می‌نویسیم. بهتر است در هر صفحه تمرکز بر روی یک کلمه باشد. نکته قابل توجه این است که باید سعی شود کلمه مورد نظر در متن ما بیش از اندازه تکرار نشود زیرا در این صورت ربات‌های موتورهای جستجو، سایت ما را جزو سایت‌هایی قرار می دهد که هدف آنها مختل کردن فعالیت موتورهای جستجو است (spam) و هیچگاه سایت شما در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. به طور کلی گفته می‌شود بهتر است در یک صفحه 2 الی 3 درصد از کلمات، به کلمات کلیدی اختصاص یابد.

همچنین با توجه به این نکته که ربات‌های موتورهای جستجو، صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست پیمایش می‌کنند، بهتر است که در ابتدا و انتهای صفحات، کلمات کلیدی بکار برده شوند. معمولاً در پایین صفحات وب (زیر کپی رایت سایت) کلمات کلیدی مرتبط با صفحه نوشته می‌شوند.

پس از نوشته شدن مطالب، مراحل زیر را انجام دهید:

1- در عنوان صفحه، کلمه یا کلمات کلیدی استفاده شده در متن صفحه را بکار ببرید. انجام این کار اهمیت بالایی دارد زیرا متنی که درعنوان صفحه قرار دارد بعنوان متن لینک، بازگشتی موتورهای جستجو می‌باشد. موتور جستجوی گوگل فقط 66 کارکتر از این متن را نمایش می‌دهد بنابراین سعی کنید عنوان صفحات کمتر از 66 کاراکتر باشد. برای تعیین عنوان صفحه از تک title بصورت زیر استفاده کنید. سعی کنید اگر بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه دارید از کارکتر | بعنوان جداکننده کلمات، استفاده کنید:

کلمه کلیدی اول | کلمه کلیدی دوم و...


2- از تگ‌های meta برای مشخص ساختن کلمات کلیدی استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده از تگ‌ها به مقاله " راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها(Meta Tags) " مراجعه نمایید.


3- اگر در صفحه از عکس استفاده کرده‌اید، در خصوصیت alt عکس‌ها، کلمات کلیدی خود را بصورت زیر استفاده کنید:
مهمان ها نمي توانند تصاوير را ببينند و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.



- از نوشتن کدهای css و JavaScript بطور مستقیم در صفحات وب، خودداری کنید بلکه این کدها را در فایل‌های جداگانه بنویسید و در فایل اصلی آنها را فراخوانی کنید.


5- اگر بیش از یک کلمه کلیدی انتخاب کرده‌اید و به ازای هر کدام از آنها یک صفحه نوشته‌اید، همه این صفحات را با استفاده از لینک‌ها به هم متصل کنید و متن لینک‌ها را کلمات کلیدی خود قرار دهید. متن لینک‌ها نیز همانند نوشته‌های italic، bold و underline از اهمیت زیادی برخوردارند و موتورهای جستجو به آنها توجه زیادی می‌کنند.

اهمیت لینک‌های خارجی در افزایش رتبه یک سایت:

منظور از لینک‌های خارجی، لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما وجود دارد. هر چه تعداد این لینک‌ها بیشتر باشد رتبه سایت شما بیشتر خواهد بود. علت این امر این است که موتورهای جستجو اینگونه استدلال می‌کنند که چون تعداد زیادی لینک به این سایت وجود دارد بنابراین از نظر کاربران اینترنت این سایت دارای اهمیت زیادی است بنابراین موتورهای جستجو نیز رتبه سایت را بالا می‌برند.

موتور جستجوی گوگل رتبه سایت‌ها را براساس آیتمی بنام page rank بیان می‌کند که عددی بین 1 تا 10 می‌باشد. هر چه این عدد بزرگتر باشد رتبه سایت مربوطه بیشتر خواهد بود و همچنین هر چه تعداد لینک‌های خارجی یک سایت بیشتر باشد ranking آن سایت بیشتر می‌شود

سایر تکنیک‌های موثر در افزایش رتبه سایت:

1- موتور جستجوی گوگل تکنیکی را بیان می‌کند که به کمک آن می‌توانید تمام فایل‌هایی را که تمایل دارد توسط گوگل ایندکس شوند را در یک فایل، معرفی کنید. برای این منظور باید نقشه XML سایت (XML sitemap) را در یک فایل بنام sitemap.xml قرار دهید.



2- فایلی به نام robos.txt در ریشه سایت خود قرار دهید. به کمک این فایل می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید چه فایل یا پوشه‌هایی را ایندکس کنند و چه فایل یا پوشه‌هایی را نادیده بگیرند.



3- در بررسی سایت‌های رقبا حتماً به این نکته توجه کنید که از چه سایت‌هایی به آن سایتها لینک وجود دارد. برای بررسی این مطلب می توانید در موتور جستجوی گوگل از دستور زیر استفاده کنید:

نام وب سایت مورد نظر :Link
بهینه سازی سایت برای جستجوگرها

4- هنگامی که یک domain ثبت می کنید، آن را در آدرس google.com/addurl.html اضافه کنید. پس از انجام این کار حدوداً 3 هفته طول می کشد که گوگل domain شما را به بانک اطلاعاتی خود اضافه کند. برای اطمینان از اینکه domain شما به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شده است یا نه در گوگل می توانید نام domain خود را جستجو کنید، اگر در نتیجه بازگشتی توسط گوگل، domain شما وجود داشت بدین معنا است که به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شده است. البته یک راه بهتر برای domain شما در کمتر از یک هفته به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شود این است که از یک سایت که رتبه بالایی در گوگل دارد به سایت خود یک لینک ایجاد کنید.



5- یکی دیگر از راه های موثر در افزایش رتبه یک سایت، بکار بردن تالارهای و انجمن های گفتگو در وب سایت است. این کار باعث می شود که کلمات کلیدی مورد نظر شما به طرق مختلف در تالارهای گفتگو تکرار شود. علاوه بر این باعث می‌شود که بینندگان سایت و در نتیجه ترافیک سایت بالا رود.



6- نوشتن مقاله در زمینه های مرتبط با فعالیت شما یکی از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید لینک‌های خارجی سایت خود را افزایش دهید. دایرکتوری‌های زیادی در سطح جهان وجود دارد که شما می توانید مقالات خود را در آنها وارد کنید و یک لینک از سایت آنها به سایت خود ایجاد نمایید.
[/size]
خدایا من اگر بد کنم تو را بنده های خوب فراوان است.........اما اگر تو مدارا نکنی مرا خدای دیگر کجاست؟؟؟؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تفاوت وب با وبلاگ Administrator 0 356 ۲۶-۸-۱۳۹۱ ۰۴:۵۵ :عصر
آخرین ارسال: Administrator

کسانی که از این موضوع بازدید کرده اند . . . ( آز پی ان یو )
1 کاربر زیر موضوع را خوانده اند:
M-SH-IT (۱۶-۷-۱۳۹۳, ۰۳:۱۸ :عصر)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


آپلودسنتر آز پي ان يو تالار گفتمان آز پي ان يو
تبلیغات نیازمندی های استان چهارمحال و بختیاری