شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.


تبليغات
سامانه ي پيامکي آز پي ان يو مقالات ISI
فروشگاه اينترنتي آز پي ان يو خريد شارژ آز پي ان يو

روش های صحیح افطار کردن زمان کنونی: ۱۴-۹-۱۳۹۵، ۱۱:۳۹ :صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: manjoon
آخرین ارسال: manjoon
پاسخ: 1
بازدید: 406

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 3.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روش های صحیح افطار کردن

۵-۵-۱۳۹۱, ۰۵:۳۹ :عصر
ارسال: #1
روش های صحیح افطار کردن
وش های تغذیه‌ ی سالم در هنگام افطار کردن که دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی توصیه می‌کند؛

۱- فقط دو لیوان مایه حیات: خوردن بیش از دو لیوان آب‌ سرد باعث سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود. پس بهتر است در این زمینه زیاده‌روی نکنید.

۲- میوه و سالاد، انتخاب‌های خوب سحری: خوردن مواد غذایی که فیبر دارند در وعده سحری توصیه می‌شود. منبع غذایی ویژه برای فیبر هم کاهو، ‌سبزی‌ها و انواع میوه‌ها هستند که بر خلاف باور نادرست مردم نه‌تنها باعث معده درد نمی‌شود، بلکه آب بدن را در طول روز حفظ می‌کنند.

۳- خداحافظ شیرینی: اگر می‌خواهید در درازمدت سلامت لوزالمعده‌تان حفظ شود، شروع افطارتان را با هر چیزی به غیر از شیرینی‌ هایی که قند مصنوعی دارند، داشته باشید. زولبیا، ‌بامیه، چای شیرین، شله‌زرد و حلوا بدترین انتخاب‌های شروع یک افطار هستند، برای جلوگیری از افت قند بدنتان هم، بهتر است از موادی چون خرما که قند طبیعی دارند، استفاده کنید.

۴- نان، فقط نان سبوس‌دار: نان،‌ پنیر و سبزی ترکیبات طلایی این سفره هستند که معمولا بعد از ۱۶ ساعت روزه‌داری به مذاق همه ما خوش می‌آید. منتهی باید دقت شود که حتما از نان سبوس دار چون سنگک استفاده شود.

۵- آش رشته، به‌شرط هـــا و شروط ها؛ آش رشته به دلیل غنی بودن از حبوبات معمولا انتخاب خوبی برای افطار است به شرط آن که حبوبات آن به اندازه کافی خیسانده و پخته شده باشد.

۶- حلیم‌تان را چرب و شیرین نخورید: خوردن حلیم در ماه رمضان معمولا با دو عادت بد همراه است که باعث می‌شود از یک غذای مفید به یک غذای زیان بار تبدیل شود. این دو عادت بد یکی اضافه‌ کردن روغن به حلیم است و دیگری شیرین‌کردن آن.

۷- با گرم‌ها شروع کنید: افطار خود را با یک خرما و شیر گرم، آب‌جوش یا چای تلخ شروع کنید.

۸- کله‌های سحری: در زمینه کله‌پاچه یک باور غلط وجود دارد. باوری که می‌گوید چون این غذا از لحاظ جدول، ‌کالری بالایی دارد می‌توان با خوردن آن انرژی مضاعف داشت. در صورتی که باید گفت خوردن این غذا باعث تشدید تشنگی در روزه‌داران می‌شود.
کــــــــاش گاهی زنـــــــــدگی
[◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►]

داشت . . . !
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط nasrin ، nasrin67 ، seda ، Glaxy
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


آپلودسنتر آز پي ان يو تالار گفتمان آز پي ان يو
تبلیغات نیازمندی های استان چهارمحال و بختیاری