شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.


تبليغات
سامانه ي پيامکي آز پي ان يو مقالات ISI
فروشگاه اينترنتي آز پي ان يو خريد شارژ آز پي ان يو

شیوه‌های جدید برای كم خوری: اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید!زمان کنونی: ۱۶-۹-۱۳۹۵، ۰۴:۱۵ :صبح
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: yasi
آخرین ارسال: yasi
پاسخ: 1
بازدید: 349

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 17 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شیوه‌های جدید برای كم خوری: اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید!

۱-۱۲-۱۳۹۰, ۰۴:۰۸ :عصر
ارسال: #1
شیوه‌های جدید برای كم خوری: اگر راست دست هستید با دست چپ غذا بخورید!
مهمان ها نمي توانند تصاوير را ببينند و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


آمارها نشان می‌دهد حدود 38 درصد از افرادی كه چاق هستند و برای
كنترل وزن خود رژیم‌های سختی می‌گیرند، پس از دو سال كمتر از
پنج درصد از وزن كلی بدن خود را می‌توانند كاهش دهند...


كارشناسان تغذیه و سلامت در مقاله جدیدی كه در مجله «چاقی» منتشر شده تاكید كردند با وجود انبوهی از تبلیغات برای معرفی غذاهای چرب در دنیای امروز، كنترل وزن و پرهیز از پرخوری برای انسان‌ها بسیار دشوار شده است اما متخصصان هم چنان در جستجوی راه كارهای جدیدی هستند كه به مردم برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن كمك كنند.

به گزارش سایت اینترنتی اونلی هلت، در مقاله جدید چند شیوه مطمئن برای كم خوری و در نهایت مقابله با چاقی ارائه شده كه به گفته كارشناسان می‌تواند از روشهای قبلی موثرتر و كارآمدتر باشد.

این راه كارها عبارتند از:

- از كاسه یا بشقاب كوچكتر برای غذا خوردن استفاده كنید. اگر تصور می‌كنید این روش جواب نمی‌دهد ما در مطالعات اخیر خلاف تصور شما را ثابت كرده‌ایم. متخصصان دانشگاه كورنل در یك آزمایش جدید روی گروهی از افراد كه در ظروفی با اندازه‌های مختلف غذا می خوردند متوجه شدند وقتی ظرف غذا كوچكتر باشد مقدار غذایی كه فرد می‌خورد كمتر است.

- از قاشق یا چنگال بزرگتر استفاده كنید. شاید این كار در ظاهر غیرمنطقی به نظر برسد اما آزمایشات ثابت كرده است هرچه قاشق چنگال غذاخوری بزرگتر باشد مغز، فریب می‌خورد و مقدار كمتری غذا طلب می‌كند.

- غذاهای سالم را در بالای فهرست تغذیه‌ای و در طبقات بالای یخچال قرار دهید. مطالعات روان شناختی نشان داده است انسان‌ها اولین چیزی را كه به چشمشان می‌خورد انتخاب می‌كنند. بنابراین همیشه خوردنی‌های سالم و مغذی را در دسترس‌ترین موقعیت بگذارید.

- اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست غذا بخورید. بررسی‌ها نشان داده است غذا خوردن با دستی كه غالب كارهایتان را با آن انجام می‌دهید، سرعت خوردن را افزایش می‌هد و علت این تند خوردن كه به پرخوری منجر می‌شود گرسنگی نبوده بلكه فقط یك عادت است.

- هنگام طبخ غذا آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس بدون قند ولع خوردن را كاهش می‌دهد. آدامس جویدن مداوم به كنترل وزن كمكی نمی‌كند اما اگر در زمان‌های خاصی از روز یا شب این كار را انجام دهید به كم خوری كمك می‌كند.
لبخند بزن!
بدون انتظار پاسخی از دنیا ،
بدان روزی دنیا آنقدر شرمنده می شود
که به جای پاسخ لبخند ،
با تمام سازهایت می رقصد ...
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط sima ، Masoud Ebrahimi
ارسال پاسخ 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
star چپ‌ چشم هستید یا راست‌ چشم ؟!! STAR 0 338 ۲۶-۳-۱۳۹۱ ۰۶:۲۱ :عصر
آخرین ارسال: STAR

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان


آپلودسنتر آز پي ان يو تالار گفتمان آز پي ان يو
تبلیغات نیازمندی های استان چهارمحال و بختیاری