شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
تالار گفتمان آز پی ان یو
***9راه برای تقویت حافظه*** - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتمان آز پی ان یو (http://azpnu.ir)
+-- انجمن: انجمن عمومی (/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C--17)
+--- انجمن: روانشناسی (/Forum-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C--335)
+--- موضوع: ***9راه برای تقویت حافظه*** (/Thread-9%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87--11766)



***9راه برای تقویت حافظه*** - af.rad - ۱۳-۱۱-۱۳۹۲ ۰۷:۱۰ :عصر

خيلي چيزها هست که بهتر است فراموششان کنيد اما براي باقي چيزها که فراموش کردن شان آزارتان مي دهد، از راه هاي زير براي تقويت حافظه تان استفاده کنيد:

1- اگر حرکت نکنيد، رکود کندتان مي کند
فقط به خاطر لاغر شدن ورزش نکنيد. ورزش علاوه بر فوايد جسماني متعددي که دارد کارکرد مغز را نيز بهبود مي بخشد زيرا موجب ساخته شدن نوروپروتئين مي شود که ارتباط مغز و اعصاب را قوي تر مي کند. ورزش براي کارکرد مغز درست مثل معجزه است اما براي اين که از اين معجزه بهترين بهره را ببريد، شش بار در هفته و هر بار به مدت سي دقيقه به ورزش هاي هوازي بپردازيد.

2- خود را از استرس دور کنيد
توجه! توجه! براي ساعتي هم که شده موبايل خود را خاموش کنيد و در عوض کمي پياده روي کنيد، به پارک برويد، آهنگي را زير لب زمزمه کنيد و يا مجله بخوانيد. بايد بياموزيد چگونه پس از يک روز پرمشغله دوباره بتوانيد آرامش خود را به دست آوريد و استرس را از بدن و ذهن خود آزاد سازيد زيرا در غير اين صورت مرکز حافظه در مغز آسيب خواهد ديد.
3- خوردن شيريني را کنار بگذاريد
تحقيقات علمي کاملا به اثبات رسانده است که شکر و شيريني و همچنين کربوهيدرات هاي پردازش شده که معمولا در غذاهاي آماده و زود پخت وجود دارند مي توانند آسيب هاي جدي به مرکز حافظه در مغز افراد وارد کنند. به همين دليل است که افراد ديابتي در صورت عدم کنترل قند خون، چند برابر بيش از سايرين در معرض خطر ابتلا به حواس پرتي و فراموشي قرار دارند.

4- زردچوبه را دست کم نگيريد
اين ادويه، به خصوص اگر همراه با کاري مصرف شود، کارکرد مغز را بهبود خواهد بخشيد. دکتر اندرو ويل توصيه مي کند براي اين که بتوانيد از فوايد زرچوبه بيشترين بهره را ببريد، روزانه يک قاشق چايخوري از اين ادويه را در غذاي خود بريزيد.

5- چشمان تان را ببنديد
تحقيقات دانشگاه هاروارد ثابت کرده است که يک چُرت کوتاه چهل و پنج دقيقه اي در ميان روز مي تواند سلول هاي مغز را تقويت کند و در به ياد آوردن اطلاعات مورد نيازتان، ياري تان نمايد.


6- با سويا به جنگ آسيب هاي مغزي برويد

سويا فوايد بسياري دارد. يکي از آن ها اين است که به تقويت حافظه کمک مي کند.
تحقيقات اخير دانشگاه آکسفورد نشان داده است خوردن يک وعده يا بيشتر از محصولات سويا در طي روز مي تواند از آسيب هاي مغزي جلوگيري کند و تا بيست درصد مانع کندي ذهن و فراموشي شود.


7- اجتماعي باشيد

خداحافظ فيس بوک، سلام مهماني هاي خانوادگي! تحقيقات دانشگاه ميشيگان ثابت کرده است که:
رفت و آمد و صحبت با دوستان و اقوام، به مدت ده دقيقه در روز، ظرفيت حافظه را افزايش خواهد داد و بر توانايي مغز خواهد افزود.

8- بلوبري، معجزه اي که مغز بدان نياز دارد
اين ميوه سرشار از آنتي اکسيدان هايي است که مي توانند مغز را تقويت کنند.
يک فنجان از اين ميوه مي تواند تمام نيازتان را براي تقويت مغز برآورده کند.

9- رايحه ي خوش، دواي فراموشي

آيا ممکن است روشن کردن شمع هاي خوش بو به فراگيري درس ها و آموختن زبان خارجي کمک کند؟ بله! تحقيقات علمي اثبات کرده است که استشمام بوي خوش مي تواند تا هفده درصد به مقدار به خاطر سپردن مطالب در مغز بيافزايد.